آیدین فتحی

8

بهمن
سال جدید به معنای گرایش‌ها و گمانه‌زنی‌های جدید است. با اینکه برخی از اجزای بهینه‌سازی موتور جستجو(سئو) سالهاست که بدون هیچ تغییری پابرجا بوده و در آینده هم تاثیر خود را حفظ خواهند کرد؛ همیشه گرایش‌های جدیدی هم هستند که برای بهینه‌سازی موتور جستجو و داشتن رتبه‌ای بهتر در این نتایج، باید تمرکز خود را به آن‌ها نیز معطوف ساخت. با 8 نکته قابل‌توجه افزایش سئو و بهینه سازی رتبه سایت در روکیدا کنار شما هستیم.

8 نکته قابل‌توجه افزایش سئو و بهینه سازی رتبه سایت

سال جدید به معنای گرایش‌ها و گمانه‌زنی‌های جدید است. با اینکه برخی از اجزای بهینه‌سازی موتور جستجو(سئو) سالهاست که بدون هیچ تغییری پابرجا بوده و در آینده هم تاثیر خود را حفظ خواهند کرد؛ همیشه گرایش‌های جدیدی هم هستند که برای بهینه‌سازی موتور جستجو و داشتن رتبه‌ای بهتر در این نتایج، باید تمرکز خود را به آن‌ها نیز معطوف ساخت. با 8 نکته قابل‌توجه افزایش سئو و بهینه سازی رتبه سایت در روکیدا کنار شما هستیم.

یکی از متداول‌ترین سوال‌هایی که در توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام از متخصصان حوزه سئو پرسیده می‌شود این است که “تازه‌های سئو در سال جدید شامل چه مواردی هستند؟” موارد مربوط به این حوزه به قدری متغیر هستند که برای مدتی طولانی ثابت نمی‌مانند یعنی با گذشت زمان موتورهای جستجو در کنار معیارهای پیشین، مبناهای جدیدی را برای رتبه‌دهی سایت‌ها در نظر می‌گیرند.


1- HTTPS دیگر فقط یک گزینه نیست


HTTPS (پروتکل امن انتقال ابرمتن) باعث می‌شود تبادلات داده، بین کامپیوتر کاربران و وب‌سایت شما، از امنیت برخوردار باشد. در چند سال گذشته شناخت مخاطبان از اینترنت افزایش پیدا کرده است و حالا خواسته آنها داشتن تجربه‌ای امن در هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها است. امروزه هزینه‌ای که صاحبان سایت‌ها باید برای تبدیل HTTP به HTTPS بپردازند به حداقل رسیده است. علاوه بر مزایای امنیتی‌ این اقدام، گوگل نیز در هنگام رتبه‌دهی، برای سایت‌های دارای پروتکل امن، رتبه بالاتری قائل می‌شود.


2- محتوای بلند در نتایج جستجو بهتر عمل می‌کنند


محتوای بلند، که به نظر می‌آید منظور از آن، محتوایی باشد که دارای بیش از 2000 کلمه است، در نتایج جستجو، عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است یعنی سایت‌های دارای محتوای بلند در ردیف بالاتری از لیست نتایج موتورهای جستجو قرار می‌گیرند. استفاده از محتوای بلند در وب‌سایت‌ها، موردی است که بسیاری از بازاریابان طی چندین سال گذشته به کار گرفته‌اند و هنوز هم برای کسانی که به دنبال رتبه اساسی بوده و می‌خواهند به واسطه بازدید کنندگان وب‌سایتشان، جایگاه، فروش و درآمد بیشتری داشته باشند یک “نقطه قوت” محسوب می‌شود.


3- رسانه اجتماعی، معدنی از ترافیک رجوعی است


تصور کنید کاربران در رسانه‌های اجتماعی تا چه اندازه فعالیت و مشغولیت دارند. مشتریان بالقوه، در رسانه‌های اجتماعی با کالاها و خدمات آشنا می‌شوند، وقتی کاربران به دنبال محصول یا خدماتی باشند که دارای پشتیبانی مشتریان است، به رسانه اجتماعی روی می‌آورند.

در حقیقت، برندهای مختلفی هستند که روزانه روی پلتفرم‌های مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند –این یعنی شما از طریق ارتباط با مشتریان محصولات و خدمات خود و ارائه راهنمایی و مشاوره به آنها، حجم عظیمی از ترافیک را دریافت می‌کنید.


4- استفاده از قابلیت جستجو به کمک صدا در حال افزایش است


اسپیکرهای هوشمند Google Home و Echo Amazon، به مخاطبان خود اجازه می‌دهند تا در اینترنت، بدون نیاز به حرکت دادن انگشت خود به جستجوی هر چیزی که می‌خواهند بپردازند. به این ترتیب می‌توانید بی هیچ زحمتی تقریبا جواب تمامی سوالاتتان را دریافت کنید، این خدمات به تکامل خود ادامه داده و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه خواهد شد.

حتی می‌توانید در حال مطالعه مطالب روکیدا، پیتزا سفارش بدهید! فکر می‌کنیم امسال این تکنولوژی رشد سریعی داشته باشد و راه‌های جدیدی را پیش روی کسب‌وکارهای محلی قرار دهد. شما می‌توانید در وب‌سایت خود از قابلیت‌هایی استفاده کنید که این ابزارها نیز در آن کاربرد داشته باشند.
 
گوگل از طریق جیمیل خریدهای شما را پیگیری می‎کند

5- گوگل به صفحات تسریع شده موبایل(AMP) علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل طرفدار AMP است. صفحاتی که برای کاربران موبایل به سرعت بارگذاری می‌شوند. وب‌سایت‌هایی که فورا بارگذاری می‌شوند تجربه بهتری برای کاربر ایجاد می‌کنند. ما در اینجا تعریفی بدون حاشیه از یک “وب‌سایت متن باز AMP”را عنوان می‌کنیم: “AMP یک روش ساخت صفحات وب برای محتواهای ثابتی است که سریعا ارائه می‌شوند.

در عمل AMP، شامل سه بخش مختلف است: AMP HTML که HTMLی است که دارای افزونه‌های ساخت محتوای غنی فرای HTML بوده و در عملکرد معتبر با محدودیت‌هایی مواجه است. AMP JS اطمینان می‌دهد که صفحات AMP HTML به سرعت ارائه شوند. Google AMP Cache برای صفحات کش AMP HTML قابل استفاده است.”


6- UX (تجربه کاربر) همچنان در سودآوری پابرجاست.

فراهم آوردن تجربه‌ای خوشایند برای کاربر مزایایی دارد که روی سئوی سایت شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. به این ترتیب کاربران مدت بیشتری را در وب‌سایت شما سپری می‌کنند و  با محتوای بیشتری از وب‌سایت شما سرگرم می‌شوند. این موارد باعث کاهش میزان پرش رتبه (تنزل و ارتقای ناگهانی جایگاه شما در لیست نتایج جستجو) وب‌سایتتان می‌شود.

همچنین باعث افزایش معدل حضور کاربران در وب‌سایت و تبدیل محتوای شما می‌شود. در نتیجه، این احتمال نیز افزایش پیدا می‌کند که در رسانه‌های اجتماعی، دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید و محتوایتان توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی، بیش از قبل به اشتراک گذاشته شوند.


7- استراتژی‌های اولیه موبایل به ضرورت تبدیل شده‌اند

با وجود ترافیک عظیمی که از سوی دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌شود، حتما در هنگام طراحی خدمات و طرحبندی صفحه، اول به کاربران موبایل فکر می‌کنید. خبر خوب این است که درصد ترافیک موبایل به رشد خود ادامه می‌دهد و همچنان رو به افزایش است. همیشه کسب‌وکارهایی هستند که نسبت به درصد بالای ترافیک موبایل غافل مانده‌اند. به این ترتیب ترافیک دریافتی آنها عمدتا از جانب کاربران دسکتاپ است.

ممکن است طراحان این سایت‌ها آپشنی برای تماس لحاظ کرده باشند که خوب به نظر می‌رسد اما تجدید نظر کلی در طراحی برای وب‌سایت‌های حوزه تجارت الکترونیک امری حیاتی است. اگر برای رونق کسب‌وکارتان دست به ایجاد وب‌سایت زده‌اید، با در نظر داشتن این گزینه، کاربران موبایل را از دست نخواهید داد.


8- لینک‌ها، همچنان یک محصول فرعی عالی برای محتوا هستند


مقوله لینک‌ها ثابت مانده است، آنها هنوز هم یکی از شاخص‌های کلیدی در رنکینگ هستند. به جای اینکه در مورد امن نگه داشتن آنها از گزند تنزل رتبه استرس داشته باشید، محتوایی ایجاد کنید که مردم بدون اینکه از آنها بخواهید از آن به عنوان لینک در محتوایشان استفاده کنند یا اینکه آن را به اشتراک بگذارند. اینفوگرافیک‌ها، موضوعات مطالعاتی و گزارش‌ها نسبت به پست‌های استاندارد بلاگ، بهتر عمل می‌کنند.

اینفوگرافیک‌هایی وجود دارند که با وجود عمر طولانی هر هفته در سایر وب‌سایت‌ها لینک می‌شوند.

منبع:زومیت

منبع: -

نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید