آیدین فتحی

8

بهمن
تصمیم درست در انتخاب شرکت سئو، تاثیر زیادی روی کسب و کار و موجودی حساب بانکی شما خواهد داشت. تفاوت بین افزایش ترافیک ارگانیک و کاهش رتبه‌ی گوگل در انتخاب متخصص سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) خوب و بد است. با انجام درست سئو، کسب و کارها در هر بخشی می‌توانند فروش خود را افزایش داده و بودجه‌ی تبلیغاتی خود را کاهش دهند و در عین حال تجربه استفاده کنندگان از خدمات و محصولات خود را بهبود دهند. در اینجا ۵ نکته را که هر کارفرما بایستی پیش از عقد قرارداد با شرکت‌های سئو در نظر بگیرد،‌ برای شما لیست کرده ایم

۵ نکته‌ی حیاتی برای سئو سایت و افزایش بازدید

تصمیم درست در انتخاب شرکت سئو، تاثیر زیادی روی کسب و کار و موجودی حساب بانکی شما خواهد داشت. تفاوت بین افزایش ترافیک ارگانیک و کاهش رتبه‌ی گوگل در انتخاب متخصص سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) خوب و بد است. با انجام درست سئو، کسب و کارها در هر بخشی می‌توانند فروش خود را افزایش داده و بودجه‌ی تبلیغاتی خود را کاهش دهند و در عین حال تجربه استفاده کنندگان از خدمات و محصولات خود را بهبود دهند. در اینجا ۵ نکته را که هر کارفرما بایستی پیش از عقد قرارداد با شرکت‌های سئو در نظر بگیرد،‌ برای شما لیست کرده ایم.

 

۱ – سئو سحر و جادو نیست، لذا از کسانی که در مورد آن انتزاعی صحبت می‌کنند، اجتناب کنید.

سئو یا به عبارتی فرآیند بهینه‌سازی وبسایت شما برای جذب ترافیک ارگانیک، دشوار است، این همچنین بدین معنی است که این فرآیند اغلب اشتباه درک می‌شود. افرادی که معتقدند فهم ویژه‌ای از الگوریتم‌های گوگل دارند یا کسانی که که اسرار سئو را بزرگ جلوه می‌دهند، معمولا دروغ می‌گویند. سئوی خوب نیاز به درک عمیق از نحوه کار موتورهای جستجو، توجه به جزئیات و اعمال تغییرات مداوم دارد. زیرا الگوریتم‌های گوگل تقریبا هر هفته تغییر می‌کنند.

علاوه بر آن میانبرهایی همچون خرید لینک، کلمات کلیدی زیاد، و مخفی سازی می‌تواند باعث کاهش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو شود. این روش‌ها سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO) نامیده می‌شوند، چون قوانین موتورهای جستجو را نقض می‌کند. چنانچه ربات‌های گوگل تشخیص دهند که که از این ابزارها استفاده می‌کنید، در رتبه‌بندی خود، وبسایت شما را پایین خواهند آورد که باعث کاهش ترافیک ارگانیک می شود. متخصصین سئو که ادعای برخورداری از دانش خاصی دارند، ممکن است از روش‌های بلک هت استفاده کنند که در نهایت ممکن است هزینه بالایی را به شما تحمیل کند.


۲ – هدف‌های خود را کامل مشخص کنید

هر کاری می‌کنید، یک شرکت سئو را با هدف مبهم “افزایش ترافیک ارگانیک” استخدام نکنید. برای شروع، انواع مختلف ترافیک ارگانیک وجود دارد، بدین معنی که افزایش ترافیک به طور خودکار منجر به افزایش درآمد نخواهد شد. به عنوان مثال کسب رتبه اول گوگل برای عبارت “کفش مردانه ایتالیایی”، فروش CBD شما را رونق نخواهد بخشید.

جهت پرهیز از ابهام، شما و تیمتان بایستی دقیقا تعیین کنید که امیدوارید با سئو چه کاری انجام دهید. آیا می‌خواهید فروش محصول را با بالا بردن رتبه بندی کلمات کلیدی خاص، افزایش دهید؟ آیا تلاش دارید که بانس ریت (نرخ پرش کاربر) وبسایت خود را کاهش داده یا نرخ تبدیل (به مشتری) را افزایش دهید؟ اگر می‌خواهید درآمد آگهی را افزایش دهید، ترجیح می‌دهید که تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بالا باشد یا بازدیدکنندگان کمتری که به طور متوسط زمان بیشتری را در سایت صرف می‌کنند داشته باشید؟ آیا در ادامه مایل به دریافت کمک در ایجاد رسانه اجتماعی، ایجاد محتوای ضمانت شده یا دیگر خدمات فرای سئو هستید؟

اهمیتی ندارد که کدام شرکت سئو را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که نتایج مورد انتظار و خدمات مورد نیاز را به وضوح مشخص کرده اید.


۳ – تنها به جستجوی عبارت “بهترین سئو” در گوگل بسنده نکنید. در عوض، به دنبال تجارب دیگران باشید.

چرا نباید شرکت‌های بهینه‌سازی موتور جستجو را بر مبنای رتبه آنان در موتورهای جستجو انتخاب کرد؟ بهترین متخصصین سئو آنچنان مشغول بهینه‌سازی وبسایت مشتریان خود هستند که زمانی برای بهینه‌سازی وبسایت خود ندارند.

بهترین شرکت‌ها معمولا مشتریان دائمی زیادی دارند که شرکت را به اعضای دایره حرفه‌ای خود معرفی کرده‌اند. به عنوان مثال تنها شرکت‌هایی وبسایت خود را برای عبارت “بهترین شرکت سئو ” بهینه خواهند کرد که نیاز به مشتریان جدید داشته باشند. این قاعده برای سایر عبارات کلیدی همچون “بهترین خدمات سئو” و “بهترین ابزارهای سئو” صادق است.

علاوه بر آن، تصور نکنید که همه فهرست‌ها بی‌طرفانه هستند. به طور کلی، شرکت‌های موجود در چنین فهرست‌هایی حق‌الزحمه‌ای جهت درج نام خود پرداخت می‌کنند. شرکت‌های سئو خوب آنقدر مشغول کار هستند که به خود زحمت درج نامشان در لیست‌ها را نمی‌دهند. این بدان معنی نیست که هیچ لیستی معتبر نیست، ولی به لیست “بهترین کمپانی سئو” همان قدری اعتماد کنید که به لیست “بهترین رستوران‌های شهر” اعتماد می‌کنید!

بهترین راه پیدا کردن یک شرکت سئو مناسب همان روش قدیمی تبلیغات دهان-به-دهان می‌باشد. به جای استفاده از گوگل، از افراد دایره حرفه‌ای خود – البته نه رقیبان مستقیم- بپرسید که کدام شرکت را توصیه می‌کنند. همچنین پرسیدن از صاحبان دیگر کسب و کارهای موجود در صنعت شما این مزیت را دارد که شرکت‌های توصیه شده توسط آنان در زمینه کاری شما دارای تجربه هستند.


۴ – شرکت‌های سئو را با معیارهایی که به کار شما می‌خورد، پیدا کنید.

قبل از انتخاب سئوکار، بایستی با مشاور خود در رابطه با شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) به توافق برسید. KPI ها معیارهایی هستند که می‌توانند تقریبا به هر جنبه‌ای از کسب و کار اعمال شوند و در خود سئو می‌توانند بیانگر چیزهای مختلفی باشند. به عنوان مثال، شرکتی با محصول جدید هدف‌هایش از شرکتی قدیمی‌تر با مشتریان وفادار متفاوت است.

ولی KPI از این فراتر است. به عبارت دیگر، داده‌های ما آنچنان زیاد است که ممکن است در آن گم شویم یا KPI غلطی را دنبال کنیم. این بدان معنی است که شما به شرکت سئویی نیازمندید که بداند کدام معیارها برای شما مهمترین هستند و بتواند این اطلاعات را به صورتی که برای شما قابل درک است، خلاصه کند. در اینجا مهمترین KPI هایی که بایستی مورد توجه قرار گیرند لیست شده است:
 

چه تعدادی وبسایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک بازدید می‌کنند؟ این مورد اغلب اساسی‌ترین و مهم‌ترین KPI در سئو می‌باشد. علاوه بر آن، می‌توانید عوامل دیگری همچون تعداد متوسط بازدید صفحات، مدت هر بازدید، تعداد بازدیدکنندگان غیر تکراری و نرخ پرش کاربر را در نظر بگیرید.
نرخ تبدیل:

چه تعداد از بازدیدکنندگان، محصول شما را می‌خرند، در خبرنامه وبسایت شما ثبت نام می‌کنند یا درگیر محتوای وبسایت شما می‌شوند؟
رتبه‌بندی کلمات کلیدی:

برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی دارید و آیا به طور کلی رتبه شما از زمان استخدام شرکت سئو افزایش داشته است؟
خطاهای کراول (خزنده) گوگل:

کراول گوگل فرآیندی است که ربات گوگل به وسیله آن محتوای وبسایت شما را ایندکس (ثبت) می‌کند. اگر گوگل در خواندن محتوای سایت شما دچار مشکل شود، نخواهد توانست آن را برای نمایش در جستجوها ایندکس کند که روی ترافیک ارگانیک وبسایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.
زمان بارگذاری صفحه:

زمانی که صرف بارگذاری یک صفحه می‌شود با سرعت ترک وبسایت توسط بازدیدکنندگان، به صورت مستقیم همبستگی دارد. طبق اطلاعات وبسایت Think with Google، نرخ پرش کاربر، که به معنای سرعت ترک وبسایت توسط بازدیدکنندگان می‌باشد، با افزایش سرعت بارگذاری از یک ثانیه به پنج ثانیه، تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

۵ – شرکت سئویی را انتخاب کنید که به طور موثر با شما در ارتباط است

گرچه شما بایستی به ابزارهای مورد استفاده آنان SEMRush، کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکز (تجزیه و تحلیل) دسترسی داشته باشید تا بتوانید KPIها را اندازه‌گیری کنید ولی به احتمال زیاد زمان کافی برای تجزیه و تحلیل تمامی این داده‌ها نخواهید داشت. به این دلیل به تیم تخصصی سئویی نیاز دارید که به لحاظ ارتباطی و تقویت اعتماد برایتان مفید باشد.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند است لذا ممکن است لازم باشد که سال‌ها با یک شرکت کار کنید. حتی اگر در نظر دارید که با یک کمپانی خارجی موقتا همکاری کنید، رسیدن به ترافیک ارگانیک مورد نظر، نیاز به زمان، صبر و ارتباط کاری سازنده دارد.
انتخاب شرکت سئو مناسب، به اندازه خود سئو در کسب و کار شما ضروری است.

امروزه تقریبا ۹۰ درصد کاربران فقط به نتایج صفحه اول گوگل نگاه می‌کنند. این بدان معنی است که پیدا کردن یک شرکت سئوی خوب، پتانسیل زیر و رو کردن کسب و کار شما را دارد.

پیدا کردن شرکت مناسب می‌تواند از آنچه به نظر می‌رسد دشوارتر باشد. بسیاری وعده‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند به آنان عمل کنند یا قوانین گوگل را از طریق سئوی بد نقض می‌کنند که در نهایت به کسب و کار شما لطمه می‌زند. لذا بجای جستجو در گوگل یا لیست‌های « بهترین‌ها »، با دوستان یا همکاران خود مشورت کنید تا شرکت سئوی مناسبی را بیابید. پس از آنکه جستجوی خود را محدود کردید، مطمئن شوید که اهداف شما کاملا روشن است. سپس KPIهایی برای بررسی اهداف ایجاد کنید. همچنین مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که به طور موثر با شما در ارتباط هست تا بتوانید ارتباط کاری موفق و طولانی داشته باشید.

مهمترین مسئله این است که تصور نکنید سئو تنها یک کلمه رایج و باب روز است. چنانچه شرکت مناسبی بیابید، بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند به شما در ساخت یک برند موفق کمک کند.

منبع:entrepreneur.com

 

منبع: -

نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید