آیدین فتحی

8

بهمن
تولید محتوا یکی از مهمترین ارکان سئو است؛ این امر تا حدی اهمیت دارد که کارشناسان سئو از آن با نام پادشاه یاد می کنند. محتوای با کیفیت که هم خواننده را جذب کند و هم مبتنی بر سئو باشد، بسیار مهم است.اما تولید محتوا چیست؟ چگونه می تواند باعث موفقیت سایت شود؟ چه محتوایی با کیفیت است و چگونه یک محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

تولید محتوا چیست؟ و چه محتوایی باعث موفقیت سایت می شود؟

تولید محتوا یکی از مهمترین ارکان سئو است؛ این امر تا حدی اهمیت دارد که کارشناسان سئو از آن با نام پادشاه یاد می کنند. محتوای با کیفیت که هم خواننده را جذب کند و هم مبتنی بر سئو باشد، بسیار مهم است.اما تولید محتوا چیست؟ چگونه می تواند باعث موفقیت سایت شود؟ چه محتوایی با کیفیت است و چگونه یک محتوای با کیفیت تولید کنیم؟برای پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.


تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در حقیقت نوشتن مقاله، درباره موضوعی خاص است. این مقاله باید متناسب با موضوع سایت و کسب و کار شما باشد. تولید محتوای با کیفیت  می تواند به طور چشم گیری باعث افزایش بازدید سایت شما شود. بنابراین اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید باید بخش مهمی از فعالیتتان را به تولید محتوا اختصاص دهید. مدیران وب سایت ها بخش مهمی از هزینه سایت را به تولید محتوا اختصاص می دهند. به همین دلیل در هر سایتی یک بخش وبلاگ به چشم می خورد.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

اولین گام در تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت و کسب و کار شما است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، گامی بسیار مهم در تولید محتوا است. همچنین انتخاب بهترین کلمات کلیدی می تواند به شکل قابل توجه ای از هزینه های سئو سایت بکاهد.


یکی از اشتباهات رایج در تولید محتوا، عدم توجه به انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. اقدام به تولید محتوا بدون در نظر گرفتن اهمیت کلمات کلیدی می تواند باعث عدم بازدید محتوای تولید شده شود و علاوه بر هزینه تولید محتوا و سئو آن، تاثیر منفی نیز بر سایت داشته باشد.

 
بهترین کلمات کلیدی، کلماتی است که توسط کاربران بیشترین سرچ را در موتورهای جستجو داشته باشد. به طور مثال در صورتی که وب سایت شما مربوط به «فروش لوازم جانبی موبایل» باشد، کلمه لوازم جانبی به تنهایی کلمه کلیدی مناسب نیست و کامل تر بودن کلمه کلیدی بسیار موثر خواهد بود.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که میزان جستجوی این کلمات را به شما نشان خواهند داد. یکی از این ابزارها Google keyword Planner است، اما این ابزار در حال حاضر برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. ابزارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارند که دسترسی به آن ها برایمان ساده تر است.

دلیل اصلی تولید محتوا، به کار بردن کلمات کلیدی داخل متن مقاله و شناساندن موضوع وب سایت به موتورهای جستجو است. اما استفاده بیش از حد این کلمات در متن مقاله ممکن است منجر به جریمه شدن وب سایت شود. در مقاله نوشته شده در رابطه با «سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه» درباره دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل توضیح داده ایم.

 
یکی از نکات موثر در انتخاب کلمات کلیدی، طولانی بودن کلمه می باشد. به طور مثال، کلمه کلیدی «طراحی وب سایت ارزان» از کلمه کلیدی «طراحی وب سایت» بازخورد بهتری دارد. در نهایت بر اساس بیشترین سرچ در گوگل، کلمات کلیدی را داخل یک فایل اکسل ذخیره کنید و برای هر یک از آن ها محتوا تولید کنید. عبارات مرتبط با کلمه کلیدی را نیز می توانید با استفاده از ابزارهایی همچون Ubersuggest پیدا کنید.

 

انتخاب عناوین جذاب برای محتوا

عنوان گیرا و جذاب اولین چیزی است که خواننده را وارد سایت شما می کند و باعث افزایش رتبه سایت می شود. به طور مثال اگر محتوایی با عنوان «سئو سایت» بنویسید، احتمال باز کردن سایت توسط کاربران را کمتر کرده اید. چراکه بسیاری از سایت های رقیب شما هم با چنین عنوانی نمایش داده می شوند و ممکن است کاربر روی هر یک از آن ها کلیک کند. اما نوشتن عنوانی همچون «سئو تضمینی سایت» می تواند تاثیر بهتری در دیدن شدن محتوای شما داشته باشد. برای انتخاب عنوان جذاب و گیرا می توانید از اعداد استفاده نمایید. اجازه دهید تا با یک مثال توضیح دهیم؛ مثلا نوشتن عنوان « ۲۵ نکته درباره طراحی سایت» بسیار جذاب تر از «طراحی سایت» است.

 
کیفیت محتوای تولید شده

پس از انتخاب بهترین کلمه کلیدی و عنوان مناسب، حال نوبت به تولید محتوایی می رسد که نه تنها پاسخگوی نیاز کاربر است بلکه باعث جلب اعتماد او به سایت می شود. اگر درباره «طراحی سایت» مقاله ای نوشته می شود، نباید آن را با موضوعات حاشیه ای و بی ربط پر کرد. بنابراین برای پیشه گرفتن از رقبا، مقاله ای جامع و به روز را روی سایت بارگذاری نمایید. کارشناسان سئو درباره تعداد مناسب کلمات یک محتوا اتفاق نظر ندارند و برخی از آن ها تعداد بالای کلمات را عاملی برای موفقیت سایت می دانند. اما بهتر است مقالات حداقل دارای ۷۰۰ کلمه و حداکثر ۱۵۰۰ کلمه باشند. کاربر می خواهد هرچه سریع تر به اطلاعات مور نیاز خود دست پیدا کند و ممکن است تعداد بالای کلمات از حوصله او خارج باشد و سبب بستن شدن سایت توسط کاربر شود.

 

منبع : آردا موبایل

منبع: -

نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید