آیدین فتحی

8

بهمن
سئو مهم ترین اقدام برای دیده شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و کاربران است. این کار ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین شما برای انجام سئو یک وب سایت نیاز به هزینه و زمان زیادی خواهد داشت. اما بسیاری از مدیران وب سایت ها علاقه مند به انجام سئو سایتشان در حداقل زمان ممکن هستند.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو black hat و white hat چیست و از چه تکنیک هایی استفاده میکنند ؟

در مقالات قبلی درباره سئو داخلی و سئو خارجی توضیح دادیم و سعی کردیم تا به طور مختصر نحوه انجام آن ها را بیان کنیم. در این مقاله می خواهیم درباره سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه صحبت کنیم.

سئو مهم ترین اقدام برای دیده شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و کاربران است. این کار ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین شما برای انجام سئو یک وب سایت نیاز به هزینه و زمان زیادی خواهد داشت. اما بسیاری از مدیران وب سایت ها علاقه مند به انجام سئو سایتشان در حداقل زمان ممکن هستند.

بنابراین برخی از کارشناسان سئو نیز اقداماتی را انجام می دهند که در کمترین زمان ممکن وب سایت را به صفحه اول و بالاترین جایگاه برسانند. این کار متناسب با الگوریتم ها و روند طبیعی موتورهای جستجو برای شناخت یک وب سایت با کیفیت نخواهد بود و گاها منجر به جریمه شدن سایت توسط گوگل می شود.

اما در مقابل آن سئو کلاه سفید است که به روش اصولی برای بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود. در این روش، سئو سایت بر اساس قوانین و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام می شود و علیرغم مدت زمان طولانی برای نتیجه دادن، ریسک جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را نداشته و نتیجه آن دائمی خواهد بود.

حال به شرح تکنیک های انجام سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه می پردازیم:


سئو کلاه سفید

همانطور که بیان کردیم برای انجام سئو کلاه سفید نیاز به اقداماتی است که بر اساس دستورالعمل های تعیین شده موتورهای جستجو انجام می شود. انجام این اقدامات توسط یک کارشناس سئو آگاه به الگوریتم های موتورهای جستسجو انجام می گیرد و در گام اول نیاز به تحلیل وب سایت خود و وب سایت رقبا دارد. همانطور که ذکر شد انجام مراحل سئو کلاه سفید زمان بر بوده و نیاز به صرف انرژی بسیاری دارد. در ادامه گام های مختلف برای انجام سئو کلاه سفید را شرح می دهیم:


انتخاب بهترین کلمات کلیدی

برای شروع سئو یک وب سایت در ابتدا باید متناسب با موضوع وب سایتتان کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را در موتورهای جستجو داشته اند پیدا کنید. برای اینکار نیاز به ابزارهایی همچون Google AdWords Keyword Planner ، Book SEO و دیگر ابزارهای موجود برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی دارید. می توانید یک لیست از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را توسط کاربران داشته تهیه کنید.

می توانید از این کلمات در انتخاب عناوین صفحه و در بدنه محتوا استفاده نمایید. همچنین می توان آن ها را به عنوان تگ های هدینگ، meta description و meta keyword نیز مورد استفاده قرار داد.


انتخاب عناوین مناسب

انتخاب عنوان صفحات یکی از روش هایی است که توسط آن می توانید به ربات موتورهای جستجو موضوع اصلی صفحه خود را نشان دهید. انتخاب این عناوین باید بر اساس موضوع وب سایت شما و برترین کلمات کلیدی که در مرحله قبل بدست آورده اید انجام می شود.

مهمترین نکته درباره عنوان هر صفحه، همخوانی آن با موضوع صفحه و اطلاعات دورن آن است. در صورتی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند، نتایج بر اساس عنوان صفحات وب سایت ها به او نمایش داده خواهد شد. بنابراین کاربر در آن صفحه به دنبال موضوعی است که در بالای صفحه و قسمت عنوان به آن اشاره شده است؛ در غیر این صورت کاربر از وب سایت خارج خواهد شد.


تولید محتوا

گام بعدی برای سئو وب سایت که در حقیقت مهم ترین گام نیز هست، تولید محتوای با کیفیت برای کلمات کلیدی است که استخراج کرده اید.محتوای با کیفیت، محتوایی است که کاملا برای کلمه کلیدی بخصوصی که توسط کاربر جستجو شده است، تولید شده باشد و اطلاعات جامع و دسته اولی را در اختیار او قرار دهد.

بنابراین وب سایت شما زمانی می تواند در رقابت با سایر وب سایت ها موفق شود که توسط محتوای با کیفیت پاسخگوی نیاز کاربران باشد. محتوای با کیفیت می تواند نظر و اعتماد کاربر را نسب به سایت شما جلب کرده و او را ترقیب به خواندن دیگر مطالب وب سایت شما و همچنین به اشتراک گذاری آن شود که خود منجر به بالا رفتن سایت در نتایج جستجو می شود.


بک لینک سازی

یکی دیگری از مهمترین گام هایی که در انجام سئو باید به آن توجه داشت بک لینک سازی است. در مقاله ای که درباره سئو داخلی و سئو خارجی توضیح دادیم، به اهمیت بک لینک سازی اشاره کردیم. اما در صورتی که این کار به روش درست و اصولی انجام نشود، می تواند باعث جریمه شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو شود. در سئو کلاه سفید توجه به لینک های با کیفیتی که به وب سایت ما وارد می شود و یا لینک هایی که به وب سایت های دیگر داده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که یک بک لینک دارای ارزش و رتبه مناسبی نباشد، نه تنها کمکی به افزایش رتبه سایت شما نمی کند، بلکه ممکن است سایت را دچار نزول کند. لینک سازی داخلی نیز یکی دیگر از گام های تاثیرگذار در افزایش رتبه سایت است، برای این منظور می توانید لینک هایی را از صفحات پر بازدید خود به دیگر صفحات وب سایتتان بزنید.


سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به روشی اطلاق می شود که توسط آن می توان در کمترین زمان به نتیجه رسید. اما این روش بسیار پر ریسک است و همانطور که ذکر شد می تواند سایت را دچار مجازات کند.

در این روش ممکن است سایت با سرعت به نتایج بالای موتورهای جستجتو برسد اما در دراز مدت نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث حذف شدن سایت از نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

روش های سئو کلاه سیاه را در ادامه بررسی می کنیم:


خرید بک لینک

یکی از شایع ترین روش های انجام سئو کلاه سیاه خرید بک لینک است. برخی از مدیران سایت ها بدون داشتن اطلاعات کافی از عواقب این کار، اقدام به خرید بک لینک کرده و یا از کارشناس سئو تقاضای انجام این کار را دارند. در این صورت بک لینک سازی بدون اطلاعات درست از کیفیت لینک ها و حتی مرتبط بودن آن ها با موضوع وب سایت شما انجام می شود و در نهایت باعث تشخیص آن توسط موتورهای جستجو خواهد شد.


نرم افزارهای بک لینک سازی

یکی دیگر از روش های بک لینک سازی کلاه سیاه استفاده از نرم افزارهای بک لینک سازی است. این نرم افزارها به صورت خودکار برای وب سایت شما اقدام به بک لینک سازی می کنند. در این شرایط نیز تعداد بک لینک ها در یک روز می تواند افزایش ناگهانی داشته باشد که خود باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن بک لینک سازی برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه باعث جریمه شدن سایت می شود.


استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

یکی از روش های قدیمی سئو استفاده زیاد از کلمات کلیدی در بدنه محتوا بوده است. اما امروز ه استفاده از این روش یک خطا محسوب می شود؛ زیرا موتورهای جستجو علاقه مند به محتوایی هستند که برای کاربر تولید شده است نه برای موتورهای جستجو. در نتیجه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند برای سایت یک خطر محسوب شود.


استفاده از محتوای پنهان

از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، تولید محتوایی طولانی با حجم بالایی از کلمات کلیدی بود. با این روش کاربر قادر به دیدن این محتوا نبود و تنها ربات های گوگل توانایی تشخیص این کلمات را داشتند. اما در حال حاضر گوگل توانایی تشخیص کلمات پنهان را دارد و در صورت مواجه با آن، سایت را مورد مجازات قرار می دهد.

 

منبع : آردا موبایل

منبع: -

نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید