آیدین فتحی

8

بهمن
اگر صاحب یک کسب و کار تجارت الکترونیکی هستید، شما می توانید فرمول مخفی مخصوص به خود برای افزایش مشتریان داشته باشید. هرچند، به دست آوردن مشتری می تواند پرهزینه باشد. با این حال، خرده فروشان هوشمند به دنبال راه هایی برای به دست آوردن درآمد و سود بیشتر از پایگاه مشتریان فعلی خود هستند. همه اینها با تمرکز بر دو معیار کلیدی شروع می شود: مقدار میانگین سفارش (متوسط بهای فروش) ( AOV ) و ارزش طول عمر مشتری ( LTV ).

مشتریان فروشگاه اینترنتی خود را با این راهکارها چند برابر کنید

اگر صاحب یک کسب و کار تجارت الکترونیکی هستید، شما می توانید فرمول مخفی مخصوص به خود برای افزایش مشتریان داشته باشید. هرچند، به دست آوردن مشتری می تواند پرهزینه باشد. با این حال، خرده فروشان هوشمند به دنبال راه هایی برای به دست آوردن درآمد و سود بیشتر از پایگاه مشتریان فعلی خود هستند. همه اینها با تمرکز بر دو معیار کلیدی شروع می شود: مقدار میانگین سفارش (متوسط بهای فروش) ( AOV ) و ارزش طول عمر مشتری ( LTV ).


تعاریف AOV و LTV

هنگامی که شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، مهم است که به فروش، درآمد و سود نگاه کنید. اما در نهایت، این معیارها تنها بخشی از ماجرا را به شما می گویند. همچنین مهم است که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به بهترین وجه از روابط مشتریان فعلی خود استفاده کنید و اینجاست که  AOV و LTV مطرح می شوند.

مقدار متوسط سفارش فروشگاه اینترنتی (متوسط بهای فروش):

به شما می گوید که مشتری معمولی  شما چقدر خرج می کند. آیا کسب و کار شما هزاران معاملات را با مشتریانی انجام می دهد که تنها چند دلار خرج می کنند یا تعداد معاملات کمتری را با مشتریانی انجام می دهد که کل درآمد خود را برای شما خرج می کنند؟

یکی از راه های افزایش درآمد و سود فروشگاه اینترنتی، این است که به هر معامله تکیه کنید و عوامل مختلفی را کشف کنید که مردم را به صرف هزینه بیشتر سوق می دهد. این روش هیچ هزینه اضافی برای جذب مشتری ندارد، با این حال امکان کسب سود بیشتر را فراهم می کند.
ارزش طول عمر مشتری در فروشگاه اینترنتی:

به شما می گوید که آیا مشتریان به طور مرتب برای خرید بیشتر برمی گردند. به طور مثال آیا مردم پس از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی یا خدمات از شما، بارها و بارها مجددا بر می گردند؟

پاسخ، به کیفیت ارتباط شما با مشتریانتان برمی گردد، و پرورش آن با گذشت زمان می تواند یک مخاطب آماده را برای محصولات و خدمات جدید شما فراهم کند و همچنین همیشه فهرست خود را گسترش دهید (مشتریان خود را زیاد کنید).

نقش اتوماسیون در فروشگاه اینترنتی

آزمون های تبدیل (Conversion testing) به طور مرتب نشان می دهند که ترفندهای کوچک، مانند یک ایمیل ساده و سایر عوامل می توانند باعث افزایش ارزش متوسط سفارش شما شوند و یا باعث بازگشت مشتری به فروشگاه اینترنتی شوند. با این حال، ارائه مقیاس و معیار بدون استفاده از اتوماسیون غیر ممکن است. با استفاده از سیستم های مناسب در سازمان، می توان هر دو عامل را افزایش (توسعه) داد.
 
توصیه های خودکار محصول، از اطلاعات مربوط به رفتار گذشته خرید یا داده های ساده محصول وابسته به شرکت، که در سیستم فروشگاه اینترنتی خود قرار می دهید، استفاده می کند تا به طور خودکار محصولات مرتبط را پیشنهاد دهد. آمازون پیشگام این فرآیند است؛ در بسیاری از موارد، آنها در واقع پیچیده ترین موتور تجارت الکترونیک جهان هستند. اگر کسی یک کتاب معمایی نوشته شده توسط یک نویسنده خاص را خریداری کند، سیستم می تواند عناوین دیگری را که نویسنده نوشته است یا نویسنده دیگری که طرفداران زیادی دارد، توصیه کند.

اگر مشتری یک فرش جدید را از یک فروشگاه اینترنتی دکور خانه خریداری کند، ممکن است پرده متناسب با آن فرش و یا یک روتختی هماهنگ با آن به مشتری توصیه شود. از توصیه های سفارشی در صفحه محصول، در هنگام پرداخت و یا در ایمیل های پیگیری استفاده کنید تا مشتریان خود را به محصولات مورد علاقه شان در خرید هدایت کنید.

چگونه مشتریان فصل تعطیلات را به خریداران همیشگی تبدیل کنیم؟
با استفاده از بسته ها، AOV ها را بالا ببرید

محصولات به هم پیوسته در مقایسه با خرید آنها به صورت جداگانه ارزان تر می باشند و مشتری را ترغیب می کنند تا اقلام را به عنوان یک بسته خریداری کنند.

به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی ممکن است قطعات مورد نیاز برای پادکست را به فروش برساند: یک میکروفون، هدست و میکسر. به طور جداگانه، این اقلام ممکن است هرکدام ۱۰۰ دلار هزینه داشته باشند، اما برای خرید آنها با هم، می توانید ۲۲۵ دلار هزینه کنید. برای ایجاد سفارش به صورت بسته ای، شناخت رفتار مشتری مهم است و می دانیم که محصولات زمانی به خرید تبدیل می شوند که منطقی باشند. استراتژی های بسته ای می توانند AOV های شما را بالا ببرند، با مشتری هایی که خرید یک چیز در ذهنشان است، اما متوجه می شوند که خرید اقلام دیگر در همان زمان منطقی تر و یا ساده تر است.

 

افزایش طول عمر مشتری با AOV و LTV
LTV را با کمپین های بازاریابی دوره ای فروشگاه اینترنتی افزایش دهید

اغلب، اقلامی که خرید می کنیم چیزهایی هستند که هر چند هفته یا هر چند ماه خریداری می کنیم. شاید محصولات به قطعات نیاز داشته باشند و یا با افزودنی ها جالب تر شوند. به روش هایی فکر کنید که باعث شود مشتریان‌تان به صورت دوره ای، نیازهایشان را توسط شما برآورده کنند، قبل از اینکه به سراغ شخص دیگری بروند. تعیین فواصل منظم و زمان برای رسیدن به محصول یا خدمات می تواند شما را به یک منبع خاص برای مصرف کنندگان تبدیل کند. به عنوان مثال:

– تولید کنندگان به مشتریانی که از فیلترهای HEPA استفاده می کنند، ایمیل هایی  می زنند و به آنها یادآوری می کنند که در هر سه ماه، فیلتر های جایگزینی را خریداری کنند.
راه اندازی کمپین های خودکار تشویق به خرید بیشتر از فروشگاه اینترنتی

تشویق به خرید بیشتر به طور کلاسیک، ساده است: مشتری یک کالای نه چندان گران را خریداری کرده و در نهایت شروع به خرید کالاهای گران تر می کند. برای مثال یک مشتری از خرید یک کتاب کسب و کار شروع می کند و سپس هزاران دلار برای شرکت در یک سمینار شخصی یا یک آموزش رو در رو خرج میکند.

با کمپین های خودکار تشویق به خرید بیشتر، صاحب کسب و کار برای تهیه نقشه پیشرفت محصول خود زمان می گذارد و سپس با آن نقشه، خریداران را به وسیله ایمیل های خودکار هدایت می کند.

کل دنباله می تواند به طور خودکار برای برقراری تماس با مشتری و استفاده از پاسخ بله یا نه به هر پیشنهاد خاص برای راه اندازی مرحله بعدی دنباله، استفاده شود.

پیدا کردن راه هایی برای خدمت بهتر به مشتریان فعلی- و به دنبال آن، کسب درآمد بیشتر – به معنی کسب و کار خوب است. اتوماسیون می تواند امکان به حداکثر رساندن ارزش هر معامله با سرمایه گذاری از قبل ایجاد شده را فراهم کند. با ایجاد توالی های خودکار افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با استفاده از توصیه های محصول خودکار و شخصی، افزایش درآمد را مشاهده خواهید کرد و مشتریان شما ارتباط ارزشمندتری با فروشگاه اینترنتی شما برقرار خواهند کرد.

منبع : روکیدا

منبع: -

نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید