تعریف بانس ریت یا ضریب بازگشت (Bounce Rate)
قبل از پرداختن به راههای کاهش دادنبانس ریت ، بهتر است بدانید این ضریب چگونه محاسبه میشود. به گفته گوگل، وقتی یک بازگشت روی سایت شما اتفاق میافتد گوگل آنالیتیکس آن را ثبت میکند برای مثال وقتی یک کاربر یکی از صفحات سایت شما را باز کرده و بدون ایجاد هیچ درخواستی در آن صفحه، بلافاصله سایت شما را ترک میکند این بازگشت یا دفع شدن کاربر از سایت در گوگل آنالیتیکس ثبت میشود. این ضریب از درصد دفعاتی تشکیل مییابد که تنها یک صفحه از سایت شما مورد بازدید قرار میگیرد.
پس داشتن یک بانس ریت خوب به چه معنی است؟ طبق دادههای ارائه شده توسط custommedialabs، ضریب بازگشت مناسب، با توجه به نوع وبسایت و یا صنعت شما میتواند کاملا متفاوت باشد. برای مثال، ضریب بازگشت متوسط برای یک سایت تجارت الکترونیک (eCommerce) ممکن است بین ۲۰-۴۵ درصد باشد، در حالی که بانس ریت یک صفحه فرود ممکن است ۹۰ درصد باشد! به خاطر داشته باشید این ضریب هرچقدر پایینتر باشد بهتر است. معمولا پستهای وبلاگ ضریب بازگشت بالاتری دارند زیرا افراد نگاهی اجمالی به محتوا میاندازند و اگر آنچه را که میخواهند در آن نیابند، سایت را ترک میکنند.
ضریب بازگشت معیار با توجه به نوع وبسایت
وبسایتهای فروشگاهی و تجارت الکترونیک | ۲۰-۴۵ درصد |
وبسایتهای b2b | 25-55 درصد |
وبسایتهای ایجاد کننده لید | ۳۰-۵۵ درصد |
وبسایتهای دارای محتوای غیر تجارت الکترونیک | ۳۵-۶۰ درصد |
صفحات فرود | ۶۰-۹۰ درصد |
پرتالها، وبلاگها، دیکشنریها | ۶۵-۹۰ درصد |
برخی معتقدند استفاده از یک ضریب بازگشت تنظیم شده بهتر است. این مورد کمی با استقرار پیشفرض بانس ریت گوگل متفاوت است زیرا شما یک محدوده زمانی تعیین میکنید که بعد از گذشت آن مدت، اگر کاربر سایت را ترک کند به عنوان کاربری درگیر (engaged) محسوب میشود. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، اینکه کاربر، بازدید از وبسایت شما را خاتمه دهد دیگر یک بازگشت محسوب نمیشود. برای بکار گرفتن این شیوه، شما باید اسکریپت گوگل آنالیتیکس خود را بپیچانید، البته امروز قرار نیست به این مسئله بپردازیم.
8 گرایش قابلتوجه سئو و بهینه سازی رتبه سایت
چگونگی پیدا کردن ضریب بازگشت
ضریب بازگشت در حساب گوگل آنالیتیکس شما نمایش داده میشود. بخشهای معدودی وجود دارد که شما میتوانید این ضریب را در آنجا مشاهده کنید زیرا فقط یک داده محسوب میشود که شما میتوانید همبستگی آن با سایر دادهها را بسنجید. چند مورد از قسمتهایی که میتوانید از آنجا بانس ریت را چک کنید به شرح زیر است:
Behavior > All Pages > Bounce Rate (در این بخش میتوانید ببینید چه صفحاتی دارای ضریب بازگشت بالاتر یا پایینتری است)
Acquisition > Channels > Bounce Rate (در این بخش میتوانید ببینید چه نوع ترافیکی دارای کمترین ضریب بازگشت است)
Acquisition > Source/Medium > Bounce Rate (در این بخش میتوانید ببینید کدام رسانهها یا ترافیکهای مرجوعی پایینترین ضریب بازگشت را داشتهاند)
Acquisition > AdWords > Campaigns > Bounce Rate (در این بخش میتوانید ببینید وقتی پای ضریب بازگشت در میان باشد هزینه کمپین ادوردز شما چگونه خواهد بود)
چگونگی کاهش بانس ریت یا ضریب بازگشت
ما در این مقاله ۱۸ نکته کاربردی را گرداوری کردهایم که شما میتوانید با بکارگیری آنها ضریب بازگشت وبسایت خود را کاهش داده و تعداد کاربران درگیر خود را افزایش بدهید.
۱- برای کاهش بونس ریت قبل از هر چیز به بهینه سازی ترافیک و محتوای سایت توجه کنید:
قبل از اینکه بخواهید وبلاگتان را برای کاهش ضریب بازگشت، بهینه بسازید باید محتوا و ترافیک خود را بهینهسازی کنید. ترافیکی که روانه وبسایت شما میگردد باید به آنچه شما به آنها ارائه میدهید علاقمند باشد. بنابراین اگر وبلاگ شما درباره وردپرس است و تلاش شما روی این متمرکز شده که افراد علاقمند به دروپال (Drupal) یا جوملا (Joomla) را جذب کنید حتی اگر چندین مورد از نکاتی که در این مقاله ارائه شده را به کار گرفته باشید، بانس ریت شما کاهش پیدا نخواهد کرد زیرا از ترافیک خود مراقبت لازم را به عمل نیاوردهاید.
یکی از سادهترین تغییراتی که برای کاهش بانس ریت میتوانید ایجاد کنید بهینه سازی تمامی عناوین (چه عناوین پستها و چه عناوین صفحات) میباشد.
یک راه بسیار خوب دیگر برای بهینهسازی ترافیک و کاهش بانس ریت این است که از طریق گوگل آنالیتیکس ببینیم چه منابع ترافیکی تا کنون بازدیدکنندگان فعال(درگیر) را به سایت شما کشانده است (پایینترین ضریب بازگشت و بالاترین مشاهده صفحه بعد از هر بازدید و متوسط مدت بازدید)، و روی این اطلاعات سرمایه گذاری کنیم. سعی کنید به آن منابع دست پیدا کنید و آنها را وادار کنید محتوایتان را به اشتراک بگذارند یا در مورد یک مقاله با شما همکاری کنند. به عبارت دیگر، از دادههایی که هم اکنون در دست دارید بهره ببرید.
۲- کاهش بانس ریت با اجتناب از پاپآپها
مباحث زیادی در عرصه وبلاگ نویسی وجود دارد یکی از این مباحث، مفید یا مضر بودن پاپآپها برای سایت است. مطمئنا پاپآپها مزیتهای عمدهای به همراه دارند که از بین آنها میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
افزایش ضریب ثبت نام در لیست ایمیل (Opt-in Rate). دیوید ریسلی از آکادمی بازاریابی وبلاگ با استفاده از افزونه Popup Domination در کسب ضریب ثبت نام در لیست ایمیل خود ۲۵۰ درصد افزایش را بدست آورد.
قابلیت پررنگ کردن چیزی خاص برای کل مخاطبان (برای مثال وبیناری که قرار است به زودی برگزار شود)
این دو مزیت را نمیتوان نادیده گرفت. با وجود این، پاپآپها معایبی نیز دارند:
برخی معتقدند که پاپآپها باعث انحراف تجربه کلی کاربر از وبسایت میگردند. و به احتمال زیاد این امر درست است. مطمئنا بازاریابان از آنها به منظور بهبود تجربه کاربران استفاده نمیکنند. همچنین میتوانند باعث شوند بنر اصلی آن سایت دیده نشود.
به احتمال زیاد پاپآپها به ضریب بازگشت شما آسیب میزنند. ضریب بازگشت بالای آن میتواند به نوع پاپآپ نیز بستگی داشته باشد برای مثال ضریب بازگشت یک صفحه کوچک با ضریب یک صفحه کامل متفاوت است. حتی تنظیم اینکه چند بار برای کاربران جدید نمایش داده شود نیز در میزان ضریب بازگشت موثر است.
اگر یکی از اولویتهای عمده شما کاهش دادن ضریب بازگشت است، شاید بهتر باشد از پاپآپها اجتناب کنید. به طور کورکورانه هر نوع پاپآپی که برای وبسایت خود تنظیم کردهاید را بدون توجه و پیگیری نتایج آن حذف نکنید. شما باید نتایج را بررسی کنید و ببینید آیا ارزش فعال یا غیر فعال شدن را دارد یا خیر.
کاهش بانس ریت ( Bounce rate) وب سایت خود با این 18 نکته فوق العاده
۳- سازماندهی تجربه کاربر به کمک منوهای خاص
منوی وبسایت در زبان انگلیسی navigation (هدایت کننده مسیر) گفته میشود و دلیل خوبی هم برای این نامگذاری وجود دارد: زیرا کاربران میتوانند به کمک آن به قسمتهای مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند. اگر کاربران جواب سوالشان را به سرعت پیدا نکنند سایت را ترک خواهند کرد. اکثر مالکان وبسایتها، زیاد به منوی سایت خود نمیپردازند، آنها خیلی ساده چیزهایی که فکر میکنند لازم است را در آن میگنجانند: درباره ما، خدمات، تماس با ما، وبلاگ، صفحه و … . با این حال، بهتر است امتحان کنید و ببینید کدام یک از این موارد (چه در منوی بالا و چه در منوی پایین صفحه) توسط بازدید کنندگان واقعا مورد استفاده قرار میگیرند و نیاز به وجودشان بیشتر است.
مطمئنا دلتان نمیخواهد یک منوی طویل داشته باشید، اما برای پیدا شدن هر چه سریعتر پاسخ کاربران به آنها نیاز خواهید داشت. بررسی کنید که چه صفحاتی برای شما اهمیت بیشتری دارند، اگر یک وبسایت تجارت الکترونیک دارید وبلاگ سایتتان برایتان اهمیت بیشتری دارد یا صفحه قیمت/محصولات؟
مطمئن نیستید که باید چه آیتمهایی را حذف کنید؟ ضریب بازگشت تک تک صفحات موجود در منوی هدایت کنونی سایتتان را بررسی کنید. سپس آن را به کمک یک ابزار heatmap مانند Hotjar مقایسه کنید به این ترتیب متوجه میشوید روی کدام موارد بیشتر کلیک شده است. همچنین میتوانید در گوگل آنالیتیکس برای هر یک از این موارد یک قابلیت ردیابی ایجاد کنید.
۴- استفاده از فضای سفید برای کاهش بانس ریت
پدیده “فضای سفید” این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است، و در واقع نوعی توسعه در تمهای مینیمالیستی برای کاهش بانس ریت محسوب میشود. فضای سفید، همان فضای خالی موجود در وبسایت شما است. فضایی که مطلقا هیچ چیزی (هیچ ویجت، پاورقی، محتوای وبلاگ) در آن نیست و تنها پس زمینه وبسایت شما است.
اگر تاکنون از فضای سفید در طراحی سایت خود بهره نبردهاید و طراحی وبسایتتان کاملا پر از باکسها، نوارها و لینکهای متنوع است، بهتر است بدانید این موارد به طور جدی به ضریب بازگشت شما صدمه میزنند. فضای خالی باعث استراحت چشمان خوانندگان سایت شما میشود. همچنین کمک میکند بازدید کنندگان شما مستقیما به محتوای مهم یا CTAهای شما نگاه کنند.
یکی از شرکتهایی که بهترین مثال برای این مورد (استفاده از فضای سفید) به شمار میرود گوگل است. آنها از مردم میخواهند که یک کار انجام دهند (جستجو) و هیچ چیزی نباید حواس آنها را از خواستهای که دارند منحرف بسازد.
۵- کاهش بانس ریت با عدم استفاده از فونتهای بسیار کوچک
اگر مردم فقط از یک چیز متنفر باشند، آن، ریز کردن چشمها و تلاش برای خواندن محتوایی است که شما در سایت قرار دادهاید. مردم دوست ندارند تمرکزشان را برای خواندن محتوای سایت شما تنظیم کنند (مهم نیست که این محتوا چقدر خارق العاده باشد). در عوض، از آنجا که به احتمال زیاد بینایی آنها از سلامت برخوردار است، فونت شما باید به گونهای باشد که به راحتی قابل خواندن باشد.
از اندازه فونت مناسبی استفاده کنید. گرایش این روزها معمولا به این سمت معطوف شده است. فونت ۱۴ باید کمترین اندازهای باشد که در نظر میگیرید. ما در روکیدا از اندازه فونت ۱۴ استفاده میکنیم. سایتهای دیگری مانند Stripe که طراحی خوبی هم دارند از فونت ۱۷ استفاده میکنند و همانطور که میبینید خواندن متن با این اندازه از فونت به راحتی میسر است.
یکی از روشهای ساده برای تغییر اندازه فونت بدنه محتوای سایت این است که کد زیر را در بخش CSS سایت خود قرار دهید.
۶- اضافه کردن پستهای مرتبط به سایت برای کاهش بانس ریت
حفظ خواننده برای مدت زمانی طولانیتر در سایت ایده خوبی است! شاید پستی که آنها در آن فرود آمدهاند دقیقا همانی نباشد که به آن نیاز دارند یا اینکه بخواهند مطالب بیشتری در این باره بخوانند. بنابراین شما میتوانید با نمایش دادن محتواهای مرتبط خود آنها را حفظ کنید. معمولا با پیشنهاداتی که در پایان پستهای وبلاگتان ارائه میدهید میتوانید این کار را انجام دهید.
یک نکته بزرگ در این مبحث وجود دارد و آن این واقعیت است که پلاگینهای پست مرتبط عملکرد خوبی در این زمینه ندارند. در واقع، میتوانند کاملا وحشتناک نیز باشند. دلیل این امر جستارهای وسیع و سنگین موجود در پایگاه داده است. و سرعت نیز، هر چقدر بیشتر به اعماق سایت بپردازیم روی بانس ریت تاثیر میگذارد.
تیم Yoast در این زمینه تحقیقاتی انجام داده و اظهار میکند:
“بگذارید با یک سوال بسیار ساده شروع کنم: روی صفحه محتوا، سریعترین محتوای مرتبطی که میتوانید به پیاده سازی آن فکر کنید کدام است؟ جواب: لینکهای قدیمی خارج از رده”.
ما هم کاملا با این موضوع موافق هستیم! حال، اگر شما به پایین صفحه پست خود بروید، متوجه خواهید شد که آنچه ما در این قسمت ارائه دادیم مقالات مرتبط “دستچین شده” است. و در واقع این موارد به صورت دستی انتخاب شده و در این بخش از پست گنجانده شدهاند. به این ترتیب از نقصی که پلاگینهای موجود ایجاد میکنند در امان خواهید بود و بنابراین عملکرد کلی سایت شما آسیب نخواهد دید. آیا به این ترتیب کار بیشتری باید انجام بگیرد؟ بله اما از آنجا که شما میتوانید انتخاب کنید که میخواهید چه محتوایی در معرض دید خوانندگانتان قرار بگیرد بسیار بهتر از استفاده از پلاگین است.
ما چطور از عهده این کار برآمدهایم؟ خب، متاسفانه این موضوع را در پست دیگری برایتان به تفصیل توضیح خواهیم داد. در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا مقاله ما در این زمینه را از دست ندهید. ما پیش از این از پلاگین پیشرفته Advanced Custom Fields استفاده میکردیم و به کمک آن محتوای مرتبط را در اختیار بازدید کنندگان قرار میدادیم. در مقاله بعدی که به این موضوع میپردازیم تمامی روندی که باعث شد ما به این کار مبادرت کنیم برای شما توضیح داده خواهد شد.
۷- شخصی سازی صفحه خطای ۴۰۴
صفحه خطای ۴۰۴، صفحهای است که وقتی بازدید کننده یک لینک غیرمعتبر را در وبسایت شما دنبال میکند با آن مواجه میشود – لینکی که فعلا هیچ محتوایی در آن ثبت نشده است. صفحه پیشفرض خطای ۴۰۴ این عبارت را نمایش میدهد:
“اوپس! این صفحه پیدا نشد. یه نظر میرسد در این محل هیچ چیزی وجود ندارد. آیا میخواهید یک جستجو انجام دهید؟”
با توجه به تمی که از آن استفاده میکنید ممکن است لینکهایی برای صفحات وبسایت، دستهها، نویسندگان، پستها و پستهای هر ماه ایجاد شود. این امر در واقع زیاد مفید نیست زیرا به جای ارائه یک عمل ساده و قابل پیگیری به یک بازدید کننده گمراه، فقط اطلاعات بسیار زیادی را فراهم میآورد. هدف صفحه خطای ۴۰۴ این است که از بازگشت کاربر جلوگیری کند و اطلاعاتی که به دنبال آن است را برایش فراهم بیاورد.
به منظور شخصی سازی صفحه ۴۰۴، میتوانید صفحه ۴۰۴.php خود را ویرایش یا ایجاد کنید. اکثرا شامل یک قالب از پیش ساخته شده است. برای وردپرس میتوانید از یک پلاگین رایگان مانند ۴۰۴page نیز استفاده کنید، به کمک این پلاگین میتوانید بدون اطلاع از کدها، صفحه ۴۰۴ خود را به سادگی شخصی سازی کنید.
۸- بررسی خطاهای املایی و تایپ برای کاهش بانس ریت
مطالب مرتبط
پایان عمر کیف پول سنتی؟ کیف های پول جدید چگونه هستند؟
۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۲,۸۷۶
آموزش کدنویسی به نوجوانان توسط گوگل انجام میشود؟
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۲,۲۶۹
جانی آیو اپل را ترک کرد چون تیم کوک علاقهای به زیبایی و…
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۲,۲۹۰
وجود خطاها و اشتباهات مکرر در پستهای بلاگ شما به بازدیدکنندگان نشان میدهد: شما آنقدر به محتوا یا بازدیدکنندگانتان اهمیت نمیدهید که بخواهید پست را مرور کرده و از عدم وجود اشتباه در آن اطمینان پیدا کنید. این امر به احتمال زیاد باعث افزایش ضریب بازگشت سایت میشود. همچنین از اعتبار شما میکاهد و آن را غیرحرفهای نشان میدهد.
البته همه دچار اشتباه میشوند. همه ما چنین تجربهای داشتهایم؛ ما محتوای زیادی منتشر کردهایم و مهم نیست که چقدر دقت کردیم برخی از اشتباهات اتفاق میافتند. مسئله مهم به کار گرفتن جریان کار یا سیستمی است که این اشتباهات را کاهش دهد. ما در روکیدا برای شما چند پیشنهاد داریم.
بررسی خطاهای گرامری، املایی و نگارشی را برای خود یک عادت کنید، قبل از فشردن دکمه انتشار حداقل دوبار محتوای خود را بررسی کنید.
اگر شخصی یک اشتباه املایی در سایت شما مشاهده کرده و آن را به شما گوشزد کرد وحشت نکنید، فقط بلافاصله آن اشتباه را رفع کنید. (و فراموش نکنید که پس از آن کش آن پست روی سایت را پاک کنید. این موضوع مخصوصا وقتی بیشتر اهمیت پیدا میکند که شما محتوایتان را در رسانه اجتماعی ارتقاء میدهید چون در معرض چشمهای زیادی قرار خواهد گرفت.)
از یک افزونه مرورگر مانند Grammarly (افزونهای برای یافتن اشتباهات نگارشی در زبان انگلیسی) استفاده کنید. از نویسندگان مشتاق کمک بگیرید همانطور که ما در روکیدا از این نکته غافل نبودهایم. چرا؟ زیرا به سادگی به چیزهایی دست پیدا خواهید کرد که در غیر این صورت از دست میدادید. این امر باعث سرعت گرفتن جریان کاری نویسندگی خواهد شد. Hemingway App هم ابزار خوبی در این زمینه محسوب میشود.
۹- افتتاح لینکهای خارجی در تبها/پنجرههای جدید برای کاهش ضریب بازگشت
لینک دهی به سایر افراد کار خوبی است، به شما اجازه میدهد ارتباط بگیرید، اتصال ایجاد کنید و محتوای ارزشمندی را در اختیار خوانندگان خود قرار بدهید. لینک زدن به منابع خارجی بسیار باکیفیت حتی میتواند برای سئوی شما نیز مفید واقع شود. اما البته این کار باعث دور شدن بازدید کنندگان از سایت شما نیز میشود. مگر اینکه لینکها را طوری تنظیم کنید که در یک تب یا پنجره جدید باز شوند.
راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش
این موضوع برای برخی میتواند بسیار بحث برانگیز باشد و مطمئنا مباحث خوبی در زمینه “چرا نباید لینکهایی داشته باشیم که در پنجره جدید باز شوند” نیز به وجود آمده است. با این حال، به عنوان مالک سایت، در این مورد این شما هستید که تصمیم میگیرید و تعیین میکنید که چه روشی را ترجیح میدهید. ما در روکیدا ، لینکهایمان را به شکلی تنظیم کردهایم که با کلیک بر روی آن در تبهای جدیدی باز میشوند. به این ترتیب ضریب بازگشت کاهش پیدا میکند و بازید کننده زمان بیشتری را در سایت شما خواهد گذراند.
برای انجام دادن این کار به صورت دستی در نمای “Text” ، میتوانید عبارت “target=”_blank” را به لینک اضافه کنید.
برای مثال:
<a href=”https://domain.com” target=”_blank”>external site resource</a>
10- استفاده مکرر از لینک دهی داخلی برای کاهش بانس ریت
لینکدهی داخلی نه تنها برای سئوی سایت شما عالی است بلکه به شما کمک میکند ضریب بازگشت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. برای افرادی که از این مزایا مطلع نیستند لینک دهی داخلی تنها به معنی پیوند زدن یکی از صفحات وب به صفحه دیگری در همان وبسایت است. به این ترتیب شما خوانندگان خود را به منبع دیگری بر روی وبسایت خود هدایت میکنید و در نتیجه بعداز بازدید از صفحه اول، آنها به صفحه دیگری در سایتتان کشانده میشوند.
لینک داخلی در پستهایی ایجاد میشود که دارای سرفصلی مرتبط با پست لینک شده میباشند. یک راه ساده برای انجام این کار این است که در هنگام اضافه کردن لینک، در بین محتوای کنونی خود به جستجو بپردازید. شما همواره میتوانید به HTML هم پیوند بزنید.
با این حال، در استفاده از لینک داخلی هم نباید زیاده روی کنید – سعی نکنید سرفصلهای نامرتبط را فقط به خاطر اضافه شدن چند لینک داخلی پیوند بزنید. در واقع استفاده بیش از حد از آن میتواند اثرات نامطلوبی روی سئو و بانس ریت داشته باشد.
۱۱- سازگاری با مرورگرهای متقابل، اما نه بیش از حد
اینکه شما بیشتر طرفدار یک مرورگر هستید، به این معنی نیست که بازدید کنندههای شما هم از همان مرورگر استفاده میکنند. به همین دلیل هم این موضوع اهمیت پیدا میکند. برخی از طرحهای وبسایت، قابلیت عجیب سازگاری با مرورگرهای کم طرفداری مانند اینترنت اکسپلورر را نیز دارا هستند. اگر چیزی روی سایت شما ناقص ظاهر شود خیلی ساده ضریب بازگشت بالایی دریافت خواهید کرد.
در اینجا دو ابزار دارای دسترسی آسان را به شما معرفی میکنیم که با استفاده از آن میتوانید سایت وردپرس خود را همزمان روی تمام مرورگرها امتحان کنید.
BrowserStack
Browserling
با این حال، در نظر داشتن این موضوع هم دارای اهمیت است که زمان توسعه و زیاد شدن جمعیت مخاطبان شما به یک مرورگر خاص نیز میتواند ارتباط داشته باشد. برای مثال، تصور کنید یک سایت وردپرس در ماه نیم میلیون بازدید کننده دارد. اگر اجرای آن روی مرورگر اینترنت اکسپلورر ۸ با کاستیهایی همراه باشد و شما بدانید که زمان زیادی باید صرف رفع این مشکل شود بهتر است روی مسائل مهمتری تمرکز کنید. بعضی اوقات مجبور خواهید شد اجازه دهید یک مرورگر قدیمی از رده کاری شما خارج شود.
اما این تصمیمات را براساس دادههایی که در اختیار دارید اتخاذ کنید! شما میتوانید خیلی ساده در گوگل آنالیتیکس زیر گزارش “Audience → Technology → Browser & OS” نگاه بیندازید و ببینید چه تعداد از بازدید کنندگان از انواع مختلف مرورگرها استفاده میکنند و ورژن محبوب آنها چیست.
۱۲- حفظ کاربران موبایل و در نتیجه کاهش بانس ریت
در این قسمت آمار ترسناکی را به شما نشان میدهیم مخصوصا اگر هنوز سایتتان را برای دستگاههای موبایل بهینه نساختهاید:
در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷، ۵۷ درصد از تمامی ترافیک اینترنت متعلق به دستگاههای موبایل بوده است. این آمار در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۵ درصد بوده است.
به گفته گوگل ۶۱ درصد از کاربران وقتی یک بار سایتی را روی موبایل مشاهده میکنند که با آن سازگار نیست به دلیل دشواری کار با آن، دیگر به آن سایت بازنمیگردند و ۴۰ درصد آنها در عوض به سایت رقیب مراجعه میکنند.
این آمار قابل توجه است! اگر وبسایت شما با موبایل سازگار نباشد به سادگی نیمی از ترافیک خود را از دست خواهید داد. به شما توصیه میکنیم برای این هدف از ابزار تست Google’s Mobile-Friendly استفاده کن
پست ویژه: اپ موبایل یا وبسایت برای کسب و کار ؟ هرآنچه باید بدانید + تحلیلهای فوقالعاده سودآورید. این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید ایندکس دارای اولویت برای موبایل (سئو) امن است.
اگر برایتان هزینهبر است میتوانید از یک پلاگین وردپرس نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما با تلفن همراه و تبلت سازگار است با این حال ما همیشه توصیه میکنیم از ابتدا مسیر رسپانسیو را انتخاب کنید. تعریف ساده رسپانسیو این است که مقیاس سایت شما کاهش یافته و به طور اتوماتیک در اندازهای مناسب برای تلفن همراه و تبلتهای فاقد پلاگین، روی این دستگاهها نمایش داده میشود. شما همچنین میتوانید یک توسعه دهنده وب را انتخاب کنید تا در رسپانسیو ساختن سایتتان به شما کمک کند.
۱۳- دقت داشتن به تبلیغات
بسیاری از سایتها برای پول درآوردن به تبلیغات وابستهاند، که البته کاملا قابل درک است. با این حال، این موضوع هم از اهمیت بسیاری برخوردار است، به خاطر داشته باشید تبلیغات مزاحم و آزاردهنده میتواند تاثیر زیادی روی ضریب بازگشت داشته باشد. مخصوصا تبلیغات دارای قابلیت اتوپلی. توجه داشته باشید که همه کاربران برنامه بلاکر پاپآپ ندارند. با این حال اکثر مرورگرها سعی دارند این قابلیت را به اجرا درآورند.
در پایین مثالی برای تبلیغات بسیار آزاردهنده را خواهید دید. در ابتدا “هشدار کوکی” را داریم. این موضوع به دلایل قانونی مورد نیاز است، با این حال، شما در هنگام جفت سازی تبلیغات براساس فضای صفحه، این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید. یک بنر بسیار بزرگ آگهی نیز در بالای سایت و یکی دیگر را در بعد از معرفی تامبنیل مقاله مشاهده خواهید کرد. وقتی در چنین وبسایتی فرود میآیید خواهید دید که بیش از نیمی از وبسایت را تبلیغات تشکیل داده است که اصلا خوب نیست.
اینجاست که تست A/B میتواند بسیار مفید واقع شود. سعی کنید از تبلیغات کمتری در قسمتهای مختلف سایت استفاده کنید و شاهد خواهید بود که این کار شما چقدر روی ضریب بازگشت صفحه شما تاثیر گذار است. شاید متوجه شوید بازدید کنندگان روی هومپیج (خانه) سایت شما کلیک کرده و ناگهان آنجا را ترک میگویند. پس در واقع، زدودن برخی از تبلیغات، احتمال دارد درآمد شما را افزایش دهد.
با این 10 نکته، تبلیغات موفقی بنویسید که فروشتان را چند برابر میکنند
۱۴- ایجاد ساختار خردمندانه برای محتوا
چیزهای زیادی هست که میتوانید برای ساختار محتوای خود از آن استفاده کنید و به کاهش ضریب بازگشت شما نیز کمک میکنند. اولین مورد، استفاده از عناوین و ریز عناوین برای پستهای بلاگ شما است. پستهای وبلاگ – مخصوصا پستهای طویل و مفصلی مانند این – میتوانند حاوی اطلاعات بسیاری باشند. تمامی این اطلاعات نیاز به ساختاری دارد که آن را قابل فهمتر بسازد، در غیر این صورت هضم آن برای بازدید کنندگان دشوار خواهد بود و این امر موجب افزایش ضریب بازگشت خواهد شد.
به منظور سازماندهی پستهای بلاگ خود برای عناوین از H2 و برای ریز عناوین از H3، H4 و H5 استفاده کنید. برای مثال در این پست ما از ترکیب عناین H2 و H3 استفاده کردهایم. و همیشه یک عنوان H1 در بالای صفحه داریم.
پس از تنظیم عناوین، مطمئن شوید که از پاراگرافهای کوتاه در پست خود استفاده کردهاید. این مقاله هیچ ربطی به درس زبان انگلیسی دوره دبیرستان (که در آن پاراگرافها حداقل باید پنج خط میبود) ندارد. اینجا موضوع وبلاگ نویسی است، گاهی پاراگرافهای دارای بیش از ۵ جمله به راحتی نادیده گرفته میشوند.
اگر میخواهید خوانندگان محتوای شما را بخوانند و فقط نگاهی سطحی به آن نیندازند باید محتوای خود را به پاراگرافهای کوتاهتری تقسیم کنید. برخی از وبلاگ نویسان حتی از پاراگرافهای دو جملهای استفاده میکنند. طول پاراگراف با توجه به نوع محتوایی که منتشر میکنید میتواند متغیر باشد.
۱۵- گویایی تصاویر
احتمالا نیازی نیست زیاد به این مسئله بپردازیم، اما خالی از لطف نیست که به شما یاداوری کنیم تصاویر هزاران حرف برای گفتن دارند. بنابراین به جای خسته کردن مخاطب خود با ۴۰۰۰ کلمه (نکته: طول محتوا مهمترین فاکتور نیست)، میتوانید از تصاویر بهره ببرید. اگر شما این پست را دوباره نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما برای تک تک نکاتی که ارائه دادیم یک تصویر هم به نمایش گذاشتهایم. تمام مثالها همراه با تصویر است.
آیا برای پیدا کردن تصاویر مناسب با مشکل مواجهید؟ این ۱۰ محل عالی را برای پیدا کردن تصاویر بدون حق امتیاز و رایگان برای سایتتان بررسی کنید. ما طرفدار Iconfinder هستیم، در واقع از تصاویر آن برای تصویر شاخص زیاد استفاده کردهایم.
همچنین، مطمئن شوید که تصویر شما با طرح بندی محتوای شما نیز همخوانی داشته باشد. ما توصیه میکنیم در صورت امکان همواره از تصاویر عریض برای پر کردن بخش محتوا استفاده کنید. به این ترتیب مشاهده آن آسانتر شده و باعث میشود خوانایی محتوا سادهتر شود. و فراموش نکنید که باید برای داشتن عملکرد بهتر، تصاویر خود را بهینه سازی کنید.
۱۶- تمرکز روی موارد بااهمیت
محتوای شما مهمترین بخش وبسایت شما است. توجه کاربران خود را به محتوا جلب کنید. حواس آنها را با استفاده از ۲۰ ویجت یا CTA پرت نکنید. نمایانگر بودن محتوای شما مهمترین بخش صفحه شما است. اگر موارد منحرف کننده زیادی وجود داشته باشند میتوانید با کاهش ضریب بازگشت سایتتان خداحافظی کنید.
پس از جلب توجه مخاطب، مطمئن شوید که محتوای شما برای خواننده مفید و ارزشمند است. در غیر این صورت، آنها سایت شما را ترک میکنند و هیچ دلیلی هم برای بازگشت نخواهند داشت. خلاصهتر بگوییم، محتوایی مفید و همیشه سبز ایجاد کنید که خودتان نیز به خواندن آن تمایل دارید. بنابراین دفعه بعدی که یک بازدید کننده روی سایت شما کلیک میکند، آن را دوست خواهد داشت به قدری که به جمع ضریب بازگشت نخواهد پیوست. در عوض به دنبال چیزهای بیشتری در سایت شما خواهد بود.
۱۷- بکارگیری جستجوی داخلی
اگر یک بازدید کننده وارد سایت شما شود و نتواند آنچه که به دنبالش است را پیدا کند احتمالا به این معنی است که یک جای کار شما اشتباه است. راه حفظ چنین بازدیدکنندگانی بکار گرفتن قابلیت جستجوی داخلی برای سایتتان است. به احتمال زیاد این آخرین چیزی خواهد بود که بازدید کننده قبل از ترک سایت شما آن را امتحان خواهد کرد.
11 ویژگی فوق العاده مهم برای بهینه سازی وب سایت
هر کاری که میخواهید انجام دهید دقت کنید که قابلیت جستجوی داخلی را از سایتتان حذف نکنید!
۱۸- توجه به سرعت بارگذاری صفحات سایت
سرعت بارگذاری صفحات یک فاکتور بسیار تاثیر گذار در ضریب بازگشت شما است. ساده بگوییم، هر چه سایت شما سریعتر بارگذاری شود، ضریب بازگشت پایینتری خواهید داشت (اگر سایر متغیرها ثابت باشند). وبسایتهایی که مدت بارگذاری آنها از ۳ ثانیه بیشتر باشد فورا ۴۰ درصد ترافیک را از دست میدهند. و ۷۹ درصد بازدید کنندگان ناراضی هرگز به سایتهای کند بازنمیگردند!
برای افزایش سرعت بارگذاری سایت، شما باید یک میزبان عالی داشته باشید.
کاهش بانس ریت ( Bounce rate) وب سایت خود با این 18 نکته فوق العاده
خلاصه
خوشبختانه این نکات در زمینه کاهش بانس ریت یا ضریب بازگشت سایت مفید واقع میشوند. اگر از آنها استفاده کنید میتوانیم اعلام کنیم که در کاهش بانس ریت نقش خود را به طور کامل ایفا کردهایم. حال نوبت شما است. کدام یک از آنها را امروز برای سایت خود به کار گرفتهاید؟ آیا بهینه سازی دیگری سراغ دارید که تفاوت قابل توجهی در ضریب بازگشت ایجاد کند؟ اگر چنین است لطفا در قسمت کامنتها آن را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع : لوکیدا
نظر شما ارسال گردید بعد از تائید مدیریت نمایش شد